کانادایی ها عاشق وفاداری هستند، اما بیشتر به یک معامله وفادار هستند


کانادایی‌ها که با بالاترین تورم در دهه‌های اخیر مواجه شده‌اند، با استفاده از پیشنهادات و برنامه‌های وفاداری، تعداد دفعات خرید، مکان خرید و خرید خود را تغییر می‌دهند. با این حال، برندها و برنامه‌های وفاداری در پاسخ به این تغییر با راه‌حل‌هایی که مصرف‌کنندگان را توانمند می‌کنند، کند بوده‌اند.

شان استوارت، رئیس AIR MILES گفت: «در یک فضای اقتصادی چالش برانگیز که مشخصه آن مخارج دقیق است، خرده فروشان باید تمام ارزش افزوده ای را که می توانند ارائه دهند. ما می دانیم که کانادایی ها در بیش از 13 برنامه وفاداری شرکت می کنند و در هفت برنامه شرکت می کنند. به جای مبارزه با این واقعیت، ما AIR MILES را به‌عنوان یک برنامه باز و انعطاف‌پذیر بازطراحی می‌کنیم، راه‌حل‌هایی ایجاد می‌کنیم که می‌تواند برنامه‌های خرده‌فروشی موجود را پوشش دهد، فرصت‌هایی را برای برندهای CPG فراهم کند و کانادایی‌ها را برای کسب درآمد از هر کجا که خرید کنند، توانمند می‌سازد.

چشم انداز تغییر رفتار مصرف کننده

تحقیقات AIR MILES نشان داد که مصرف‌کنندگان عمدتاً خرده‌فروشانی را ترجیح می‌دهند که برنامه‌های وفاداری ارائه می‌دهند تا آن‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند: 82 درصد گفتند که احتمال بیشتری دارد از فروشگاهی با برنامه وفاداری خرید کنند، 69 درصد گفتند که انتخاب خرده‌فروشی آنها تحت تأثیر این موضوع است که آیا آنها برنامه‌های وفاداری ارائه می‌دهند. می توانند امتیاز وفاداری کسب کنند و 66 درصد مکان و زمان خرید را تغییر می دهند تا امتیاز بیشتری کسب کنند.

این موضوع در هیچ کجا به اندازه خواربارفروشی مشهود نیست، جایی که وفاداری تک بنر و خرید هفتگی جای خود را به چرخ دستی‌های کوچک‌تر و پرتکرار در چند مکان مخلوط با فروشگاه‌های بزرگ‌تر در کلوپ‌های انبار یا سوپرمارکت‌ها داده است. AIR MILES Receipts را وارد کنید، یک برنامه اسکن رسید که در ماه نوامبر در سراسر کشور راه اندازی شد و به کانادایی ها راه جدیدی برای کسب پاداش در مورد اقلام روزمره خریداری شده در فروشگاه در اکثر خواربارفروشی های بزرگ ارائه می دهد. مجموعه‌کنندگان برنامه AIR MILES را برای پیشنهادات موجود بررسی می‌کنند، محصولات واجد شرایط را خریداری می‌کنند و عکس رسید آن‌ها را با استفاده از فناوری تشخیص نوری برنامه اسکن می‌کنند و برای خریدهای واجد شرایط، مایل‌های پاداش دریافت می‌کنند.

برای کلکسیونرها، بهترین بخش این است که می‌توانید از هر جایی خرید کنید، از برنامه‌های وفاداری خرده‌فروش برای کسب پاداش در خریدهای خود استفاده کنید، و سپس رسیدهای AIR MILES خود را در بالای صفحه قرار دهید تا مایل‌های جایزه به دست آورید، و در واقع دو بار برای یک سبد پاداش دریافت کنید. این ویژگی پتانسیل درآمد کلکسیونرها را برای هزینه های مشابه افزایش می دهد. این انعطاف پذیری و حداکثر پس انداز است که کانادایی ها به دنبال آن هستند.

راه هایی برای برندها برای دستیابی به اهداف تجاری خود

در حالی که خواربارفروشان از تبلیغات هفتگی سود می برند که کلکسیونرها را به فروشگاه ها می آورد، برندهای شریک CPG از تعدادی مزیت برخوردار هستند که معمولاً در دسترس آنها نیست:

  1. افزایش اثربخشی بازاریابی: از آنجایی که شرکت‌ها دائماً به دنبال فرصت‌هایی برای رشد عمودی هستند، بازاریابی مبتنی بر داده برای CPG و مارک‌ها در مقیاس نه تنها نتایج فروش بهتری را ارائه می‌دهد، بلکه اثربخشی بازاریابی را نیز بهبود می‌بخشد. با AIR MILES Receipts و قابلیت‌های مبتنی بر داده‌های آن، شرکا می‌توانند تاثیری که ارتقای محصولشان بر رشد فروش دارد را بهتر درک کنند – در خواربارفروشی‌های بزرگ در سراسر کشور در مقابل یک بنر/گروه بنر – که به آنها امکان می‌دهد هزینه‌های آینده را بهتر بهینه کنند. برندها می‌توانند عملکرد تبلیغات و کمپین‌ها را تجزیه و تحلیل کنند، SKUهای رتبه‌بندی شده را در سبد خرید شناسایی کنند، و KPIها را برای فروش محصولات در همه دسته‌ها توسط فروشنده ارزیابی کنند.
  1. افزایش وفاداری مشتری: از لحاظ تاریخی، اندازه گیری وفاداری مشتری برای CPG ها و برندها دشوار بوده است. تولیدکنندگان اغلب محصولات خود را برای فروش خرده فروشی به فروشگاه ها ارسال می کنند و هیچ تعاملی بین برند و مشتریان خود ندارند. از آنجایی که AIR MILES می‌تواند هر رسید را به یک مشتری منحصربه‌فرد نسبت دهد، برندها می‌توانند مشتریان مکرر را شناسایی کنند و روندهای رفتاری را کشف کنند که به آنها کمک می‌کند راه‌هایی برای خریدهای تکراری در آینده پیدا کنند. Insights همچنین دیدگاهی جامع از خرده‌فروشان مختلف ارائه می‌دهد و درک عمیق‌تری از تعامل با نام تجاری و اندازه‌گیری وفاداری را ممکن می‌سازد.
  1. درباره مشتریان بیاموزید: با توجه به اینکه صدها و هزاران برند و محصول در هر زمان به فروش می‌رسند، برای مارک‌های CPG اهمیت فزاینده‌ای دارد که تا سطح مشخصی از درک پروفایل‌های مشتری را بررسی کنند. با رسیدهای AIR MILES، به داده های عمیق رفتاری و جمعیت شناختی دسترسی پیدا می کنید تا برنامه های بازاریابی هدفمند و نوآوری های محصول آینده را تقویت کنید.
  1. جذب مشتریان جدید: جذب مشتری اغلب یکی از گران ترین اجزای یک استراتژی بازاریابی است. CPG ها و برندها می توانند از شبکه AIR MILES و رسیدهای AIR MILES برای شناسایی مشتریانی استفاده کنند که احتمال خرید محصولاتشان زیاد است اما امروز این کار را نمی کنند.
  1. مشارکت در بازاریابی مشترک: بسیاری از شرکت هایی که به دنبال دستیابی به پایگاه مشتری بزرگتر و افزایش ارزش پیشنهادی خود هستند، در بازاریابی محصول به برندسازی مشترک روی می آورند. با گزارش تعامل سبد دریافتی AIR MILES، برندها می توانند وارد بازارهای جدید شوند و با شناسایی موارد دیگری که مشتری هنگام خرید محصولات در دسته های خود به سبد خرید خود اضافه می کند، دامنه دسترسی خود را گسترش دهند و پیشنهاداتی را با نام تجاری مشترک ایجاد کنند که باعث تکرار رفتار مصرف کننده می شود.

استوارت می‌گوید: «در AIR MILES، ما به دنبال پیروی از رفتار مصرف‌کننده و ایجاد راه‌هایی برای کانادایی‌ها برای کسب درآمد و استفاده از مایل‌هایی که متناسب با زندگی چند بعدی‌شان است، افتخار می‌کنیم. استوارت می‌گوید: «ما در تلاش هستیم تا AIR MILES را به یک برنامه باز و انعطاف‌پذیر تبدیل کنیم که می‌تواند نیازهای هر مجموعه‌دار، برند و کسب‌وکار فردی را برآورده کند – که در نهایت باعث افزایش سودآوری و مزیت رقابتی کلی می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید